ski

Ski Ffy. Festiwal sztuki science-fiction

26 listopada // 14:00-22:30

Festiwal inspirowany estetyką i filozofią science-fiction, za środki wyrazu obierający poezję, modę, muzykę, performance i sztuki wizualne. Oczywiście nie obędzie się bez nowoczesnych technologii i sztuki cyfrowej. To wszystko podczas jednego intensywnego dnia w Centrum Amarant.

Performance:

19:00, Sala Amarantowa

Adam J. Kaufmann – Missa Solaris Odczyt  serii wierszy science-fiction, z muzyką elektroniczną i projekcjami

20:00, Sala Amarantowa

öbö ść: timeship Performance audiowizualny, gdzie punktem oparcia dla pojawiających się w jego trakcie obrazów i dźwięków jest utwór poetycki o tym samym tytule. Stanowi on swoistą bazę danych rozbijaną na fonemy, znaki oraz litery i wywiedzione z nich częstotliwości. Utwór poetycki staje się podstawą do tworzenia wariacji muzycznej, wideo i literackiej jednocześnie.

ӧbӧ ść – artysta zajmujący się twórczością na pograniczu literatury eksperymentalnej, poezji wizualnej i muzyki elektronicznej. Prezentuje swoją aktywność w galeriach sztuki współczesnej, w ramach festiwali, w klubach, domach kultury, na uczelniach, w magazynach, czasopismach oraz w przestrzeni publicznej. Występuje pod pseudonimami Roman Bromboszcz, onty tter i br0mb0x. http://rawdigits.net http://labela.perfokarta.net

20:45, Sala Amarantowa

Przemek Podolak, Elvira. Pokaz mody poznańskiego projektanta Przemka Podolaka wraz z elektroniczną muzyką na żywo autorstwa Elviry (Łukasz Tomaszewski). Retro-futuryzm, post-apokalipsa, cyber-punk, transhumanizm oraz syntetyczna rzeczywistość generowana za pomocą ubrań, świateł i kosmicznych dźwięków.

21:30, Sala Amarantowa

Patryk Lichota – Laserflesh. Digital performance, w którym ciało jest rozszerzone do dynamicznie zmieniającej się bryły laserowej – wypełniającej całe pomieszczenie. Przestrzeń będzie definiowana przez zewnętrzne lasery – rysujące dynamiczne wizualne formy, w czasie rzeczywistym synchronizowane z kostiumem – wszystko po to, aby wymiar fizyczny rzeczywistości ukazać jako jej matematyczną metaforę. Labilne, fluktuujące „ciało laserowe” konfrontuje się tu z precyzją geometrii wirtualnej przestrzeni.

Wystawa:

Wernisaż godz. 18:00, Foyer Centrum Amarant

Roman Bromboszcz

Komiks interaktywny

Wybrane plansze. Utwór, którego fabuła dotyczy pobytu na odległej planecie Tremblince, gdzie główny bohater konfrontowany jest z serią zjawisk paranormalnych. W tutejszym środowisku pracuje samoczynna kopalnia, która przestała dostarczać surowca na planetę matkę Fludię. Prowadzone jest śledztwo, które ma na celu ustalenie przyczyn awarii. Kris Warczygłowa natrafia na sieć śladów, które w efekcie zmuszają go do porzucenia głównego celu swojej wizyty, a wkrótce także prowadzą go do zrzucenia własnego ciała.

Ubrania cybernetyczne

Szkice. Pokaz rysunków z projektami ubrań. Projekty ukazują obecność refleksji nad takimi problemami jak modularność, integracja stroju z oświetleniem, wykorzystanie elementów zautomatyzowanych w ramach odzieży oraz responsywny i środowiskowy aspekt garderoby.

Roman Bromboszcz – zajmuje się działalnością na pograniczu sztuk wizualnych, muzyki elektronicznej, literatury, programowania, sztuk performatywnych oraz nauk na styku różnych problemów. Umożliwia odbiorcy działanie wewnątrz swoich realizacji, zarówno na poziomie dotykowym, jak i wirtualmym. W twórczości podejmuje tematy z zakresu automatyzacji, cybernetyzacji, przemian społecznych w XXI wieku spowodowanych rozrastaniem się sieci informacyjnych.

Jakub Kosecki

Instalacja performatywna „Ołtarz Afirmacji”

Ołtarz służący jako medium dla kultu ducha własnego, napędzania ego, szeroko pojętej motywacji.

Praca inspirowana wizą hipotetycznego następstwa jednej ze współczesnych form duchowości jakim jest zjawisko „coachingu osobistego” oraz tzw. „rozwoju osobistego”.

W celu zoptymalizowania duchowej pracy nad sobą kontakt z osobą trenera osobistego zostaje zastąpiony SPECJALNYM ołtarzem służącym do medytacji afirmacyjnej.

Instalacja „Wsobność”

Niemożność ucieczki przed najistotniejszym elementem medium, jakim jest człowiek.

Jedność odbiorcy i nadawcy informacji we współczesnej sytuacji medialnej, a także hipotetyczne nasilenie owego zespolenia w przyszłości.

Jakub Kosecki – student Intermediów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Zajmuje się dźwiękiem, instalacją, wideo, a także innymi środkami wyrazu. Jest również autorem utworu literackiego „W Patrzenie”.

 

Dominik Litwin

Instalacja bez tytułu

ołów, kamera, rzutnik

Praca polega na przeniesieniu materialnego obiektu z obszaru rzeczywistego w obszar fikcji. Środkiem ciężkości jest napięcie między obiektem a obrazem.

Dominik Litwin – student Intermediów na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Interesuje się fotografią, sztuką dźwięku. Fan cold wave i secesyjnych kamienic.

 

Hubert Wińczyk

Do Insects Dream Of Electric People In Reverse

micro instalacja dźwiękowa

Nagranie ma być emitowane z „zakamarka”. Dźwięk insekta, pochodzący z nagrania terenowego. W tle odgłosy ludzi. Niejasne jest, czy to ludzie byli prawdziwi, czy insekty. Tytuł nawiązuje do powieści Philipa K. Dicka, który w swojej twórczości poruszał takie problemy jak: „co jest rzeczywiste, a co iluzją, scenografią?”, „co jest ludzkie i co to znaczy być człowiekiem”, „czy substytut nie jest lepszy od oryginału?”.

 

Warsztaty:

14:00-17:00, Sala Piccolo

Warsztaty poetyckie i spotkanie autorskie z poezją science-fiction.

Adam Jan Kaufmann

Adam Jan Kaufmann to urodzony w Poznaniu anglojęzyczny poeta, autor piosenek i muzyk. Autor tomików „Siva in Rags” (2008), „Saint of Kreuzberg” (2010), i „Hosannah Honeypots” (2013), a także dwóch płyt autorskich, „Second Hand Man” (2011), oraz „Stoned Gypsy Wanderer” (2014).

Warsztaty:

– science-fiction we współczesnej poezji

– dadaizm wiecznie żywy, bunt przeciwko formie i społeczeństwu w konwencji sci-fi

– techniki cut-up, dekonstrukcja i modulacje tekstu w poezji sci-fi

– omówienie poezji Roberta Calverta, XX-wiecznego poety sci-fi, sci-fi w życiu codziennym

– wspólna praca nad wierszem sci-fi